• Servais service system by Janni Servais

    Rådgivning, inspiration og undervisning

Vejen til 7-stjernet service

*******

Servais Service System er en gennemprøvet metode, der er udviklet til medarbejdere og ledere indenfor salg og service.

Få værktøjer og indsigt til, hvad god kundeservice er og, hvor det kan betale sig at lægge fokus og energi i forhold til at optimere, så kunderelationerne styrkes, og medarbejderne trives.

I et samlet koncept får man MEDLYT, PERSONLIGHEDSTEST, COAHING 1-1 af den enkelte medarbejder og LEDELSESSPARRING. Forløbet afsluttes med en halvdagsworkshop, hvor vi arbejder med de ni arketyper for kunder.

Gør jeres kundeforhold personligt og skab en relation. Produkter kan kopieres, det kan den gode relation ikke.

Janni Servais

Kender i jeres kunder? Lær om de 9 arketyper

De 9 arketyper er et persontype værktøj, som beskriver 9 forskellige persontyper, hvad der motivere dem og hvordan man kommunikere med hver enkelt type.

De 9 arketyper i kundeservice hjælper til at forstå den enkelte kundes behov og motiv, så I kan give jeres kunder persontypebestemt service præcis som situationsbestemt ledelse. For at behandle alle ens, må du behandle dem forskelligt.

Det er et sjovt og underholdende indlæg, som karikerer de 9 forskellige typers adfærd, men også meget indsigtsfuld værktøj til den enkelte medarbejder og leder, som udover at optimere kundeservicen også kan bruges til teamudvikling i kundeservice.

Kundeservice er kernen af enhver forretning, det er her kunderne vurderer os og giver os karakter.

Janni Servais

Medlyt – med tips og tricks til hvordan du taler med kunden

Ofte kan det være svært at høre selv, hvordan vi taler til og med kunderne. Vi kan komme til at skabe en kultur hvor vi smitter hinanden på den dårlige måde, så vi kommer til at kopiere hinanden i vores organisation.

Det er sundt at få nogle ude fra til at lytte og observere. Vi kan komme til at gøre som vi altid har gjort, fordi vi ikke er bevidste om, at vi faktisk bruger tid på ting, som ikke er værdiskabende i forhold til vores kunder, som i sidste ende er dem, som skal betale vores lønninger og som er hele vores eksistens grundlag, for uden dem er vi intet.

Når jeg lytter på jeres kald fornemmer jeg samtidig, hvordan i som team bruger hinanden og hvor I kan spille hinanden endnu bedre.  Til dette bruger jeg de 9 arketyper, som beskriver, hvilket motiv der driver jeg som individer, men også hvor i begrænser jer selv.

Når i bliver mere bevidste omkring jeres egne adfærd vil i opleve at i også hver især kan forstå jeres kunders motiv i forhold til deres adfærd og behov.

Det er præcis som med ledelse for at behandle jeres kunder ens må i behandle dem forskelligt.

© Copyright - Janniservais.dk