Ofte kan det være svært at høre selv, hvordan vi taler til og med kunderne. Vi kan komme til at skabe en kultur hvor vi smitter hinanden på den dårlige måde, så vi kommer til at kopiere hinanden i vores organisation.
Det er sundt at få nogle ude fra til at lytte og observere. Vi kan komme til at gøre som vi altid har gjort, fordi vi ikke er bevidste om, at vi faktisk bruger tid på ting, som ikke er værdiskabende i forhold til vores kunder, som i sidste ende er dem, som skal betale vores lønninger og som er hele vores eksistens grundlag, for uden dem er vi intet.
Når jeg lytter på jeres kald fornemmer jeg samtidig, hvordan i som team bruger hinanden og hvor I kan spille hinanden endnu bedre. Til dette bruger jeg de 9 arketyper, som beskriver, hvilket motiv der driver jeg som individer, men også hvor i begrænser jer selv.
Når i bliver mere bevidste omkring jeres egne adfærd vil i opleve at i også hver især kan forstå jeres kunders motiv i forhold til deres adfærd og behov.
Det er præcis som med ledelse for at behandle jeres kunder ens må i behandle dem forskelligt.